Thursday, May 25, 2017

Penggemar Genre Alternative

Many of our assumptions about popular taste are actually artifacts of poor supply-and-demand matching – a market response to inefficient distribution.
The main problem, if that’s the word, is that we live in the physical world and, until recently, most of our entertainment media did, too. But that world puts two dramatic limitations on our entertainment.
The first is the need to find local audiences. An average movie theater will not show a film unless it can attract at least 1,500 people over a two-week run; that’s essentially the rent for a screen. An average record store needs to sell at least two copies of a CD per year to make it worth carrying; that’s the rent for a half inch of shelf space. And so on for DVD rental shops, videogame stores, booksellers, and newsstands.
In each case, retailers will carry only content that can generate sufficient demand to earn its keep.

Hal menarik dari kuliah kali ini adalah betapa berkaitannya kegagalan distribusi dan supply and demand matching terhadap proses pemasaran alias marketing serta selera masyarakatSaya paham betul kalau soal mengumpulkan audiens untuk sebuah karya seni itu ngaruh banget pada keberlanjutannya ada di pasaran. Kasusnya seperti pemutaran film-film Ghibli kemarin. Mesti banyak yang nonton di hari pertama supaya bisa nambah layar dan makin panjang masa penayangannya. Atau seperti Get Out yang langsung menghilang begitu dilibas Fast Furious 8. Ya begitulah.


Ini bahan kuliahnya:

Begitu ada si Long Tail ini akibat era digital dan kawan-kawannya, taraaaa, akses lebih luas membuat masyarakat bisa memilih. Suplai berhasil bertemu dengan demandnya. Saya bertemu kamu. Ihiw

Ucapan terima kasih kepada Spotify dan Deezer yang telah membuat saya menemukan banyak musik baru tanpa harus beli CD-nya, tanpa rasa bersalah membantu pembajakan.

0 comments:

Post a Comment